Monthly makers.

Publicerad 2015-01-25 12:17:08 i

God förmiddag!
Det här blev mitt resultat av papperstemat i monthly makers. Jag tänkte först att jag skulle göra något innovativt och lite mer avancerat, men sen kände jag att det var viktigare att det var roligt. Så då blev det en vimpel av tapet som jag tänkt göra jättelänge. Det var väldigt avslappnande att sitta och klippa och klistra på kvällarna måste jag säga. Sen gjorde jag en liten boll, också av tapet, som jag velat lära mig länge. Det blev nog lite fel nånstans i vikningen men nästa gång tänker jag att det säkert går bättre! Tack för ett roligt initiativ!

Kommentarer

Postat av: Alicia

Publicerad 2015-01-25 17:28:13

Urhärligt! Jag har inte ens tänkt på att en kan vika vimplar i fina papper istället för att sy i tyg... Jag är väldigt förtjust i vimplar - det blir liksom fest i vardagen. Mycket fin i sån här yttepytteliten (men normallång) modell. Topp! :)

Svar: Tack!!, ja, mer vardagsfest åt folket alltså:)
Hanna

Postat av: Lovlilett

Publicerad 2015-01-25 22:23:25

Tror verkligen en får ut mer av något som en verkligen vill göra :) Var inne på samma spår som du, men den initiala idén blev den bästa till slut. Vad härligt rummet blev med vimpeln!

Svar: Ja, men precis! Och tack!
Hanna

Postat av: Mikaela

Publicerad 2015-01-25 23:15:02

Det behöver ju verkligen inte vara något avancerat, det finaste kan ju vara det enkla! Och så att det är kul såklart är viktigt! Jag gillar verkligen också vimplar, blir sugen på att göra en egen!

Svar: Nej, det är verkligen sant! ja kör på, det var jättekul:)
Hanna

Postat av: Sandra Lundin

Publicerad 2015-01-26 07:36:25

Ja, så bra att du la fokus på den roliga biten istället! Tycker att det blev supercharmigt och fint, älskar när man smyckar sitt hem med girlanger och vimplar.

Svar: Tack snälla!
Hanna

Postat av: Form&Känsla

Publicerad 2015-01-26 11:54:10

Vimplar är så fint, både till vardag och fest! Längtar till sommaren när jag ser dem, passar i trädgården oxå tycker jag.

Svar: Ja eller hur! och lite sommarkänsla är ju inte fel alls just nu..:)
Hanna

Postat av: x-handarbete-pyssel

Publicerad 2015-01-26 13:39:29

Ah! Snygg vimpel!
Som solen - gul, och även solen har prickar (öh, fläckar)! :)

Svar: Tack:)
Hanna

Postat av: Jessica

Publicerad 2015-02-06 17:12:55

Allltså så festligt! Och bästa färgen också. Vimplar är världens bästa grej ju.

Svar: :) ja det är det verkligen:)
Hanna

Postat av: Jessica

Publicerad 2015-02-06 17:12:55

Allltså så festligt! Och bästa färgen också. Vimplar är världens bästa grej ju.

Postat av: Alicia

Publicerad 2015-10-29 17:35:48

Hejsan!
Söndagen den 15/11 kommer jag och Anna María från Monthly Makers att hålla i en föreläsning och varsin workshop på Folkuniversitetet i Stockholm om vad Monthly Makers är och innebär, återbruk, redesign, DIY och kreativt bloggande i allmänhet! Till föreläsningen vill vi ha lite bilder från er som deltagit under året att visa på projektorduk, och jag undrar om vi kan få lov att använda den sista bilden i detta inlägg till det? En länk till din blogg kommer läggas ovanpå bilden så källan blir tydlig.
Om du vill ge oss lov till detta, snälla skicka en högupplöst version av bilden till alicia(a)sivertsson.se så snart som möjligt.

Vill du läsa mer om föreläsningen - kolla följande länk: http://www.folkuniversitetet.se/Kurser--Utbildningar/Kommunikation-Skrivande-Media/Sociala-medier/Stockholm/sprangbradan---forelasning/

Stort tack på förhand :)
Alicia, Monthly Makers

Svar: har skickat mail:)
Hanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej! Jag heter Hanna och gillar att vara kreativ i allmänhet och sy i synnerhet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela