Lera.

Publicerad 2015-03-25 11:08:00 i

Hej!
Mitt bidrag till monthly makers den här månaden, med temat lera, blev två koppar och en skål i keramik. Kanske lite fusk eftersom jag råkar gå en keramikkurs just nu, men ändå. Kanske kan jag inspirera någon att börja. Jag är inne på min andra termin nu och det är så himla roligt och framför allt avslappnande. Att dreja är lite svårt i början men inte alls så svårt som jag hade trott. Jag har nog inte tänkt så lite på annat än det jag håller på med på flera år som när jag är där. Att den ena koppen har en liten spricka i botten som gör att kaffet rinner ut behöver man ju inte låtsas om. 
Ha det fint! 

Kommentarer

Postat av: Alicia

Publicerad 2015-03-25 11:11:13

Motsatsen till fusk ju, snarare suverän tajming! Och så kul att ha något gjort i brännugn med i utmaningen - det ger liksom en helt ny dimension till sammanställningen sen :) Även: så jäkla fina koppar! Vad skicklig du är att dreja!

Svar: Tack så hemskt mycket:)
Hanna

Postat av: Sandra Lundin

Publicerad 2015-03-25 11:27:14

Alltså nää, så underbart lyxigt! VIll också kunna presentera något såhär grymt ju :D Superfint!

Svar: Åh tack!:)
Hanna

Postat av: Anna

Publicerad 2015-03-25 11:30:16

Men wow! Jag är så himla sugen på keramikkurs.... åh!

Postat av: Anna

Publicerad 2015-03-25 11:30:16

Men wow! Jag är så himla sugen på keramikkurs.... åh!

Svar: :) Ja det tycker jag absolut att du ska göra:)
Hanna

Postat av: Vajb

Publicerad 2015-03-25 14:24:30

Vilka fina!!

Svar: Tack snälla!
Hanna

Postat av: Kreater Malin

Publicerad 2015-03-25 16:52:32

Är ju drömmen att börja dreja! Ska jag också göra så fort jag flyttar till Göteborg där de faktiskt har drejningskurser. Längtan!

Svar: Vad kul, det tycker jag verkligen du ska göra:)
Hanna

Postat av: x-handarbete-pyssel

Publicerad 2015-03-25 17:45:33

Underbart!
Nä, det behöver man ju inte låtsas om! ;)

Postat av: Ida

Publicerad 2015-03-25 22:56:18

Whoa, så häftiga! Vilken härlig känsla att ha en kopp som man drejat helt själv. Måste absolut prova någon gång!

Postat av: Borgmästaren

Publicerad 2015-03-25 23:55:01

Vilka proffsgrejor! Otroligt att man kan göra sådana fina efter mindre än ett år. Trodde inte det var möjligt. Har en kompis som också går andra terminen på kurs men hon har en bot kvar till den här nivån

Postat av: Borgmästaren

Publicerad 2015-03-25 23:55:01

Vilka proffsgrejor! Otroligt att man kan göra sådana fina efter mindre än ett år. Trodde inte det var möjligt. Har en kompis som också går andra terminen på kurs men hon har en bot kvar till den här nivån

Svar: Tack snälla:) ja det är kul att det faktiskt går att göra nåt som man kan använda liksom:)
Hanna

Postat av: Mikaela

Publicerad 2015-03-26 01:20:53

Men så fantastiskt fina! Och åh så avundsjuk jag är på dig som går en keramikkurs just nu! Jag fick det i födelsedagspresent för över ett år sen nu, men det har inte kunnat bli av ännu pga dålig ekonomi och sånt trist :( MÅSTE bli i höst annars dör jag!

Svar: Tack!! ja det är ju nackdelen att det inte är superbilligt direkt.. men hoppas du kan börja snart ändå:)
Hanna

Postat av: Jessica

Publicerad 2015-03-26 11:06:53

ÅÅH men det är ju hur bra som helst? Och så fina ju! Bra jobbat!

Svar: tack så mycket:)
Hanna

Postat av: Silje

Publicerad 2015-03-26 15:01:02

Helt utrolig vakre krus og en enkel, men veldig fin skål! Liker spesielt godt det kruset med litt farge i :) Inspirerende blogginnlegg!

Svar: Tack, kul att du tycker det:)
Hanna

Postat av: Wilda

Publicerad 2015-04-02 11:23:23

Verkligen vackert! Du verkar ha talang för detta. Blir lite sugen att testa. Det här att dreja och skulptera skapar verkligen en kroppslig förankring för mig som är väldigt värdefull. Ska kanske testa mig på en drejkurs senare i år. Tack för inspiration!

Svar: Tack snälla! Ja det tycker jag du ska göra:)
Hanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej! Jag heter Hanna och gillar att vara kreativ i allmänhet och sy i synnerhet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela