En ärtgrön kappa.

Publicerad 2014-09-13 10:58:00 i

I somras när jag hade lite mer tid och energi till att sy blev jag sugen på att dra igång ett lite större projekt. Jag hittade ett jättefint, grönt tyg i linne och viscos och bestämde mig för att försöka mig på en kappa. Har kämpat och kämpat med det här projekt, men har inte lyckats få det helt klart än. Tyget lever sitt egna lilla liv emellanåt och det stora problemet kom när jag skulle sätta i fodret. Så himla klurigt att få det att inte bubbla sig osv. Så just nu ligger det hela lite på is tills jag kanske nån dag får lite krafter till att ta tag i det igen. Men det känns alltid lite tungt när man nästan är klar med nåt, men så vill sig inte det där sista.. Får satsa på att det får bli en vårkappa, så har jag ju ett tag på mig!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej! Jag heter Hanna och gillar att vara kreativ i allmänhet och sy i synnerhet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela