Födelsedag och prinsesstårta.

Publicerad 2015-07-18 10:29:52 i

Hej!
Sen sist har jag fyllt år bland annat. Då gjorde jag en rosa prinsesstårta för jag var så sugen på att testa det. Det blev bra faktiskt. Jag gjorde egen tårtbotten och köpte ett färdigt lock och sen fyllde jag med vaniljkräm blandat med grädde och hallon blandat med socker. Min familj kom och firade och då fick jag en moccamaster så nu kan jag göra jättegott kaffe! och den här fina kokboken. Igår var det ett litet gäng här hos mig och grillade. Tyvärr började det regna men vi hade det mysigt ändå. Jag läste förresten en krönika igår i GP skriven av en kille som testat att ändra sin födelsedag på facebook till juli fast han fyllde år i januari. Han fick över 150 grattiskommentarer och telefonsamtal och bara hans närmaste familj och en eller två kompisar reagerade på att det var fel. Lite knasigt eller hur? Att vi förlitar oss på det digitala minnet och glömmer bort att tänka själva ibland. Han menade på att det lätt blir ytligt. Jaa kanske det? 
Ha det fint! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej! Jag heter Hanna och gillar att vara kreativ i allmänhet och sy i synnerhet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela