Fint.

Publicerad 2015-01-18 16:52:54 i

Hej! 
Hoppas ni har haft en fin helg. Jag har varit på konsert och lite så. Eftersom jag inte har något sömnadsprojekt på gång för stunden så får ni se lite inspirationsbilder istället! Jag är framför allt sugen på att sy en ny kappa eftersom den gröna tyvärr inte gick att få ordning på. Vilket är en sorg, men nu måste jag gå vidare alltså. Jag får ge mig ut på tygjakt snart med andra ord. 
Just det! Fick en fråga om hur jag sydde kragen på den här t-shirten. Egentligen klippte jag bara ut två remsor, vek varje del på mitten och sedan la jag dem runt halsringningen och sydde fast så nära kanten som möjligt. Jag lämnade några centimeter på varje sida och sydde först ihop sidsömmarna för att sen sy på resten av kragen. Tänker att det är viktigt att se till att kragen inte blir för stor så att det bubblar sig och därför inte sy ihop den innan man vet om den verkligen passar på ringningen. Så gjorde jag i alla fall! Vet inte om det här kanske var århundradets sämsta förklaring, men fråga gärna igen om ni inte förstår så ska jag försöka förklara bättre!  
Vi hörs! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej! Jag heter Hanna och gillar att vara kreativ i allmänhet och sy i synnerhet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela